Kliknite za ogled na spletu

IRI UL

Pozdravljeni!

Kako se bomo znašli v prometu z avtonomnimi vozili in kakšna ta vozila sploh bodo? Je umetna inteligenca lahko pravična in etična? Kako lahko izpeljemo prehod v trajnostno in energetsko učinkovitejšo prihodnost? Nastajajoče tehnologije niso zgolj tehnični izziv – uporabljali jih bomo ljudje, vplivale pa ne bodo le na stanje okolja, pač pa tudi na naša življenja. Tehnologije, storitve in sisteme moramo zato načrtovati tako, da upoštevamo družbene prakse in kulturno raznolikost ter mnoštvo navad in potreb različnih družbenih skupin. Ljudje smo namreč nepredvidljivi in naše skupnosti dinamične – primerov, kjer ljudje prilagodijo izvorno namembnost tehnologij svojemu okolju in jih uporabljajo na povsem nepredvidene načine, je veliko (v etnografskem filmu Laundry Lives o vsakodnevnih življenjih in trajnosti v Indoneziji lahko denimo opazujemo, kako pralni stroj služi zgolj kot ožemalnik oblačil, ki jih zaradi skrbi, da bi se med strojnim pranjem uničila, raje operejo ročno). Raziskovalci družbenega in kulturnega tako niso več redkost v razvojnih skupinah, kot so morda bili še pred nedavnim.


Na kakšne načine družboslovci in humanisti sodelujejo z gospodarstvom pri raziskavah in razvoju novih tehnologij in snovanju trajnostne prihodnosti, bomo razpravljali na četrtkovem mednarodnem simpoziju, ki ga v Atriju ZRC SAZU prirejamo v projektu PEOPLE (Erasmus+). Na dogodku z naslovom Pozabite na uporabnike – začnite razmišljati o ljudeh! bo nastopila prof. dr. Sarah Pink, ena izmed vodilnih dizajnerskih antropologinj z avstralske Univerze Monash in soavtorica omenjenega etnografskega filma. Svoje izkušnje iz največjega nizozemskega operaterja distribucijskega omrežja, podjetja Alliander, bo predstavil Peter Pos, svetovalec za energetski prehod, Marko Javornik, generalni direktor podjetja Voyego, samostojne divizije skupine Comtrade Group, pa bo govoril o prihodnosti mobilnosti. Raziskovalno-razvojne projekte s področja energetske učinkovitosti in spodbujanja trajnostnega načina življenja bodo predstavile tudi skupine študentov iz štirih sodelujočih držav projekta PEOPLE. Vabimo vas, da se nam pridružite, dogodek je brezplačen, potrebna je le registracija.


V novicah preberite še, kako se antropološka znanja in metode prepletajo v transdisciplinarne raziskovalno-razvojne pristope v projektu MOBISTYLE (Obzorje 2020), v katerem med drugim razvijajo akcije za izboljšanje uporabe stavb, bolj zdravo notranje okolje in manjšo porabo energije. Akcije potekajo tudi v nekaterih stavbah Univerze v Ljubljani. Preverite tudi, kakšni so rezultati nedavno zaključenega projekta EduFootprint (Interreg MED) in kako lahko vplivajo na zmanjševanje ogljičnega odtisa izobraževalnega procesa in ustanov.


Sara Arko, urednica IRI UL e-novic

Simpozij: Pozabite na uporabnike – začnite razmišljati o ljudeh!

Pozabite na uporabnike - začnite razmišljati o ljudeh!

Vabimo vas na dogodek »Pozabite na uporabnike - začnite razmišljati o ljudeh!«, ki ga prirejamo v okviru projekta PEOPLE. Nastopili bodo prof. dr. Sarah Pink (Emerging Technologies Lab), Peter Pos (Alliander), Marko Javornik (Voyego), Dan Podjed (ZRC SAZU) ter študentke in študenti iz štirih držav EU. Simpozij bo potekal 4. julija 2019 v Atriju ZRC SAZU. VEČ ...

Kako zasnovati akcije za boljše počutje in manjšo porabo energije v stavbah

Projekt MOBISTYLE

V projektu MOBISTYLE raziskujejo in razvijajo tehnološke in netehnološke pristope za spreminjanje uporabe stavb, vplivanje na porabo energije in izboljšanje kakovosti notranjega okolja. Akcije za izboljšanje uporabe stavb potekajo v šestih demonstracijskih primerih v različnih evropskih državah, v projekt pa so vključene tudi nekatere stavbe UL.   VEČ ...

Projekt EduFootprint – računanje in zmanjševanje ogljičnega odtisa v šolah

Projekt EduFootprint

Zaključili smo projekt EduFootprint (Interreg MED). Preverite, kako projektni rezultati vplivajo na zmanjševanje ogljičnega odtisa izobraževalnih ustanov. S partnerji smo med drugim razvili kalkulator, ki izobraževalnim organizacijam pomaga pri opredelitvi najpomembnejših področij in načrtovanju ukrepov za izboljšanje trajnosti izobraževalnega cikla. VEČ ...