Po meri naročnika in ciljnih skupin razvijamo in izvajamo prilagojena izobraževanja in usposabljanja na področju zagotavljanja energetske učinkovitosti v stavbah, trajnostne energetike in grajenega okolja, oblikovanja projektov po meri ljudi in okolja in zagotavljanja etičnih vidikov ter odgovornega raziskovanja v evropskih projektih.
V praksi
Izobraževanja za energetske upravljavce in hišne tehnike
Strokovnjaki IRI UL izvajamo izobraževanja za energetske upravljavce, vzdrževalce in hišne tehnike v stavbah na področju zagotavljanja obratovalne energetske učinkovitosti, vzdrževanja sistemov ter varčne rabe energije. Z izobraževanjem sledimo smernicam standarda ISO 50.001, ki v členu 4.5.2 od organizacij zahteva, da svoje zaposlene ustrezno izobrazijo na področju energetske učinkovitosti in rabe energije. Izobraževanje je bilo razvito v projektu TRAP-EE, izvajamo pa ga za vzdrževalce in hišne tehnike stavb Univerze v Ljubljani in vrtce v Mestni občini Ljubljana.
Oblikovanje in evalvacija projektov po meri ljudi
Inovativne rešitve razvijamo z ljudmi, ne pa za ljudi. To je osrednje vodilo inovacijskega in razvojnega pristopa po meri ljudi in okolja, ki poudarja, da morajo biti ljudje, ki jih pogosto pasivizirajo z izrazom »končni uporabniki«, dejavno vključeni v razvoj in izboljšanje izdelkov in storitev. Glavni namen izobraževanja je, da udeleženkam in udeležencem na praktičnih primerih prikažemo, kako lahko vključijo različne deležnike v inovacijske in evalvacijske procese in jih tako iz pasivnih uporabnikov spremenijo v aktivne soudeležence pri nastajanju in ocenjevanju novih storitev, izdelkov in rešitev. Tako napravimo preskok od ekspertnega načina razmišljanja, ki vodi v oblikovanje ozkih in specifičnih rešitev, k upoštevanju posameznikov in družbenih skupin v vsej njihovi raznolikosti pri razvoju inovativnih in prebojnih rešitev, ki so ukrojene po meri človeka in pomembne za skupnost. Izobraževanje smo izvajali za Kompetenčni center za razvoj kadrov (Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije) in Upravno akademijo Ministrstva za javno upravo Republike Slovenije.
Varčevanje z energijo za učitelje
Izobraževanje »Varčno z energijo – trajnostno naravnan način življenja se začne v šoli« smo izvajali na pobudo Ministrstva za infrastrukturo Republike Slovenije in v sodelovanju z društvom za sonaraven razvoj Focus. Izobraževanje je namenjeno učiteljicam in učiteljem osnovnih šol ter drugim zaposlenim, ki se vsakodnevno srečujejo z otroki. S svojim zgledom in dobrimi praksami lahko namreč znatno prispevajo k povečanju učinkovite rabe energije v šoli in doma, saj lahko vplivajo tudi na spreminjanje navad v družini šolajočih se otrok in širše.
Razvoj prilagojenih izobraževanj za zeleni prehod
Izobraževanje za razvoj veščin in kompetenc odraslih oseb je razmeroma novo področje, na katerem ekipa IRI UL nabiramo izkušnje ter razvijamo svoja znanja in nabor strokovnih storitev. V kontekstu projekta BUSLeague smo sodelovali pri razvoju digitalnih orodij za nadgradnjo in certificiranje kompetenc ljudi, ki delajo v gradbeništvu. V projektu REMARKABLE podpiramo razvoj znanj in kompetenc podnebnih voditeljev – ključnih posameznikov aktivnih na lokalni ravni od katerih je odvisno uresničevanje zavez Evropske Unije v odnosu do podnebnih sprememb. V obeh primerih IRI UL zastopa stališče, da za učinkovito nagovarjanje sicer jasno opredeljenih problemov potrebujemo dobro razumevanje potreb in stališč vseh vpletenih posameznikov in skupnosti. Najsi bo naš cilj izboljšanje situacije na trgu gradbeništva ali pa prevajanje teorije podnebnih politik v prakso vsakdanjega življenja, razumevanje in vključevanje ljudi projekte razvoja ključnih kompetenc in kadrov je nujno. Nenazadnje se znanje ne prenaša zgolj preko učbenikov in člankov, ampak tudi preko deljenja izkušenj in sodelovanja med ljudmi.
Razvoj usposabljanj za izdelavo kompozitov
Kompozitno industrijo odlikuje visoka dodana vrednost ter izjemna kompleksnost dela, ki zahteva predvsem delovne navade ter že izoblikovane ročne spretnosti. V projektu CompoHUB smo v sodelovanju s podjetjem Aereform in Zasavsko ljudsko univerzo po modelu »razvoja po meri ljudi« oblikovali poklicno usposabljanje za prekvalificiranje ljudi za kompozitno izdelavo, ki upošteva potrebe podjetij v panogi ter gradi na obstoječih kvalifikacijah in izkušnjah ciljnih učnih skupin. Delovna področja, ključne naloge, znanja in veščine smo prevedli v poklicni standard in nacionalno poklicno kvalifikacijo »Izdelovalec/izdelovalka plastičnih kompozitnih izdelkov«. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport RS je rezultate projekta prepoznalo kot primer dobre prakse predvsem zaradi tesnega sodelovanja različnih akterjev na področju izobraževanja in upoštevanja realnih potreb ljudi. Hkrati je Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) projektu podelil zlato jabolko kakovosti na področju poklicnega izobraževanja.