Učni laboratorij v resničnem okolju sestavljajo interdisciplinarne skupine študentk in študentov, ki rešujejo družbene izzive in konkretne probleme industrije ali drugih neakademskih partnerjev. Tovrstno povezovanje in problemsko-naravnano projektno delo pod mentorstvom strokovnjakov iz visokošolskega in neakademskega okolja omogoča razvoj praktičnih veščin, kar dolgoročno povečuje zaposlitvene in karierne možnosti študentk in študentov. Rezultati projektov pa vodijo do izboljšav obstoječih rešitev, izdelkov in storitev, so vir novih idej, hkrati pa model omogoča, da organizacije prepoznajo in preizkusijo mlade perspektivne talente.
Študentke in študenti se seznanijo s temeljnimi koncepti projektnega dela, izkusijo sodelovanje v interdisciplinarni, medsektorski in medgeneracijski skupini in spoznajo metode razvoja po meri ljudi in okolja. S pomočjo mentorjev razvijajo ustvarjalnost, etično in okoljsko odgovornost, komunikacijske in ostale veščine, ki jim omogočajo lažji prehod iz izobraževanja v zaposlitev.
Oblikujemo, vodimo in mentoriramo interdisciplinarne študentske projekte; s študentkami, študenti in ostalimi člani skupine identificiramo izzive podjetji, oblikujemo raziskovalna vprašanja in raziskovalni načrt; organiziramo, izvajamo in nadzorujemo terensko raziskovalno delo; analiziramo rezultate; oblikujemo uvide in razvojna priporočila.
V praksi
Preučevanje trajnostne urbane mobilnosti v Ljubljani
V treh različnih projektnih skupinah so študentke in študenti Oddelka za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani raziskovali urbano mobilnost in potovalne navade meščanov in dnevnih vozačev ter predlagali različne rešitve in projektne predloge za izboljšanje prepoznanih izzivov. Aktivnosti so potekale v projektih Active8-Planet in Urban GoodCamp.
Nova generacija orodij za aktivno ravnanje z energijo v stavbah
Interdisciplinarni študentski projekti so raziskovali, kako ljudje ravnajo z energijo v javnih stavbah in testirali orodja za energetsko upravljanje in optimizacijo delovanja stavbnih sistemov. Preučevali so energetsko učinkovitost v nekaterih stavbah Univerze v Ljubljani in razvijali simulacijske modele za zmanjševanje stroškov energije.
Vzletišče RUARDI v Zagorju ob Savi
Študentke in študenti različnih fakultet Univerze v Ljubljani so v projektni skupini preučevali vplive zračnega prometa in letalske industrije na razvoj okolja, lokalne skupnosti, organizacijo prostora in podjetništva.
Zelena fakulteta
V študentskem projektu je interdisciplinarna študentska skupina preučevala, kako lahko vplivamo na navade uporabnikov energije v javnih stavbah in kakšna je identifikacija ljudi s tovrstnim delovnim in bivalnim okoljem v primerjavi z lastniškimi stavbami.
Zavezništvo znanja za celovito energetsko obnovo in upravljanje javnih stavb
Interdisciplinarne študentske ekipe so preučevale in razvijale rešitve za celovito energetsko obnovo stavbe rektorata Univerze v Ljubljani. Rešitve so bile predlagane v sklopu naslednjih ciljnih področij: (1) Pravno-formalni okvirji in poslovni modeli (energetske storitve, javno-zasebna partnerstva, zakonodaja in regulatorni okvir, evropski strukturni skladi, subvencije itd.); (2) Tehnično-tehnološke rešitve stavbnih sistemov (HVAC, varnostni sistemi, uporaba lokalno razpoložljivih obnovljivih virov in koriščenje odpadne toplote itd.); (3) Vedenje uporabnikov in racionalna raba virov in energije (raziskovanje in vplivanje na vedenje, obstoječe prakse in rutine uporabnikov stavb v smeri večje energetske učinkovitosti ter izboljšanja kakovosti notranjega okolja); (4) Sistemi za avtomatizacijo stavb (energetski informacijski sistemi, celoviti CNS-ji, napredne funkcionalnosti, ki vključujejo zdravstvene in bivanjske vidike, spremljanje in ravnanje z energijo itd.); (5) Gradbeno-arhitekturne rešitve (statika, požarna varnost, varstvo kulturne dediščine, napredne rešitve itd.)